Wednesday, September 9, 2009

[...perihal SAHABAT...]

OK...lets jiwang...yg ada alergik pd ayt2 berunsur koya n jiwang...jgn baca...!
mula2 nk gtau...ak kt cni (s'jung>perak>t.malim>UPSI>KHAR) sorang2...ak xda family kat cni, awek pun xnmpk bayg...so yg ak ada hnyalah member2 n drpd beberp org member ni...ada beberp org yg ak anggp SAHABAT! kire wat ms ni...SAHABAT ni la family, awek n org yg pntg bg ak..jd..adlh bnda yg BESAR bg ak bila SAHABAT ak terasa @ kecil hati ngan ak...
(ni br intro)
d pndkkan citer...MAAF...
ak igt status SAHABAT mmbenarkn ak cakap @ buat apa yg ak tlh buat...tp trnyata tidak...MAAF...
mana silapnya??
apa yg x ptt ak cakap...ak cakap...???
apa yg x ptt ak wat...ak wat???
ooo...bengapnya ak...mgkin pngiktirfn SAHABAT itu hny dr 1 pihak...aku...
ada sorang SAHABAT prnh ckp...klu da slalu lepak sama...mesti ada mslh timbul...setuju...
aish...semkn lama...semkn x mcm dulu...
'rutin' da xdok...rindu siot...
jadi...stlh d analisis...ada 1 resolusi...(b'debat ckit)...
lebih baik aku DIAM...
kerana mulut bdn binasa... (SAHABAT setuju!)
~sigh-est~
p/s: entri ini xda 'hehehe' @ 'huhuhu'...mksdnya ak siyes...

13 Comments:

bby_leen said...

susah nak puas hatikan sume orang...
ujian dari Dia..

Myer Vazquez said...

wah... serious tuh! hehe.

redha jak la. betul tuh, lebih baik diam kan. sbb rs sgt susah tuk jaga hati ni paling2 lg kalau kena kwl butir bicara dgn tingkah laku kita demi org lain.

sabar jak lah~ hehe.

P/S: komen ni ada 'hehe' dan 'huhu' tp aku serius jugak ok. haha.

Anonymous said...

ada masa kiter perlu diam...ader masa kiter perlu bersuker ria...ermmm,pada pendpt hmba la..mgkin aper yg kiter fikir tak semestinyer sama ngn aper sahabat kiter fikir...lain orang lain perspektif...adat bersahabat la tu...dihiasi dgn kegembiraan, kesedihan, perselisihan phm...tepat ker kptsn berdiam diri???? kalau tu la jalannyer...tak tau la jadi per...mgkn sahabat tu terasa bukan per..kadangkala kiter nk bergurau kena tgk tmptnyer....suasana keadaan...mood maser tu...ermmmm nthla bg pendapat jer...

eyna said...

aku rasa ni la entry mu yg plg bermakna. haha.. klu aku haha mksudnya aku serius k. aku rasa bkn pd shbt jak. sama sapa pon mulut kena berlesen. rapat camna pon bkn suma benda bole digurau2 kan. tp klu sama ko aku pedulik hapa..hahahha ( aku serius lg ni ok). mcm ada pulak owg seswai di kasi baca entry mu nih taw.

duta_illuzm said...

tq komen2...
diam ak mksdkn bkn x ckp lsg..tp 'diam'kn diri kita yg sbnr..kena control la utk kebaikn sumer..

duta_illuzm said...

to anonymous..tq..
tp bg ak wlupn perspektif lain..tp ada perselisihb yg TAKKAN timbul pun klu persahabatan itu bnr2 wujud..
eyna..klu dgn sahabat pun perlu lesen,xda da beza ngan kenalan..bkn mksd ak bbs ckp sume bnd..tp shbt tu mesti da fkr msk2 sblm bergurau @ apa2 kpd shbtnya tu..pergh..pjgnya..

duta_illuzm said...

sapa yg delete komen ni..aish..

eyna said...

aku bha tu yg delete. komen ku sendiri jgk. memanas pulak ko. tu la. biar ko suda pikir msk2 apa yg ko mau gurau, tp hati org lain2. bkn mcm ko. hati batu kepala batu. org zaman batu.hahahha

emoriz said...

Disini ceq mintak maaf bebanyak... disebabkan ceq masalah ini berlanjutan.. oh tidak... menyesalnya..
sesungguhnya ceq yang bersalah...
hang pun bersalah gak...hahaha
marilah kita bermaaf-maafan di bulan posa ni... mmmmm

nadianarzaray said...

aLaaa joHan biasalaa tue..kdng2 tergigit lidah..tGk kelab kt jerr laa..tp laMa2 prsahaBtan tuu akan Lbh akRab..cTh: syira n bai..bahagia akhIrnyerr..hahahah

tia aliya said...
This comment has been removed by the author.
tia aliya said...
This comment has been removed by the author.
duta_illuzm said...

eyna>klu gurau pun mo fkr masak2 dl..bkn gurau la sdh tu.jd tazkirah da..haha..

emoriz>apa ke jadahnya ko nk mnta maap..mmg ak bersalah,ak tau..tp ko lagi salah...hehe..xpo2..

nadia>setuju!