Sunday, August 22, 2010

[...wa budak baek...]

Salam...

tajuk entri sangat betuuullll....! haha...

k2...saja nak kongsi benda yg wa buat bulan2 ramadhan ni...

1).Bercucuk-tanam (wow...kedengaran ayu di situ)

untuk mendapatkan otak yang cerdas dan style...maka bercucuk tanamlah anda...wa mmg rajin oo...xtaula nape...:p

wa mmg bnyk tlng dia...xcaya? tgk tu...tangan wa tu...huhu....

2). Wat popiah...bukan kopiah yer...



mmg terbaek...!

TIPS:

Inginkan popiah yang anda buat sedap dan rangup??? waktu gulung tu...pakailah kopiah...mmg ada kaitan k...!

k...nak g bendang...

Wednesday, August 18, 2010

[...dengar lagu pun sodap pe...]

Salam...

lagi peristiwa wa ngaja...

waktu kelas Sains, wa bawa murid wa kt makmal...
smbil wat latihan...wa pasang ar lagu...siap smbung speaker makmal...memmmmanggg mencapap...huhu...wa bukan pe...membazir je kalo x guna teknologi ni...
pheww...! (wa pun xtau ini cubaanmeniru bunyi pe)

nak dijadikan citer...wa pun pasangla lagu2 nasyid...ye...betull...lagu nasyid...laptop wa ada ok lagu nasyid n selawat...

tapi wa selit gak la lagu2 lain...macam lagu A.P.I - Pelita, lagu2 Armada...tak baik hipokrit...hihi...

pastu tiba2 kat pintu makmal...ada Guru Besar doe...dia ronda2 kot...beliau memang selalu ronda2...pergh...beliau tu...

fuh...selamat wa...nasib baik time tu tgh play selawat...wa pun wat muka kerek...

ade cikgu lain kat sekolah ni main selawat or lagu nasyid waktu PnP????
takda kan...? wa ja...tengok betapa baiknya wa ni...:p

lama plak GB tu berdiri situ...smpi habis satu lagu...
lepas tu...next song...jeng....jeng....

"Tak pernah sesaat daku meragui
Apa yang telah daku temui selama ini'

lagu Pelita-A.P.I pulak da...aduyai...muka GB pun terkejut...
wa pun apa lagi...wat2la terkejut...aik...napa lagu ni plak main...? wa kata...hahaha....cover2...

pergh...calar imej wa...ahaks...

TIPS:

Jauhi lagu Pelita...hehe...

k...nak karaoke...

Sunday, August 15, 2010

[...oh siBulan...]

SAlam...

kuwik apdet

hadiah dari SiBulan


tQ!

terharu wa...
wa ni bukan pe...dah la ensem...frenly plak..ahaks...

k..thanx kawan!

Saturday, August 14, 2010

[...murid darjah satu memang kreatif!...]

Salam...

lagi entri pasal pengalaman kat sekolah ni...

kelas 1 C...budak2 bapak hyper tahap otomen taro...baik lelaki mahupun gadis...
auww...gadis ya...hehe...

wa ngaja tajuk tastes..

wa pun perkenalkan satu-satu taste ni...bagi yg tak tahu...de 4 ye...sweet, salty, sour and bitter...

untuk setiap rasa tu,wa tny la ngan murid cntoh makanan...
untuk sweet, xda masalah...excited budak nak jawab...aiskrim, gule, kek, coklat...bla3...

masuk SALTY, murid pun jawablah: garam...
wa tny, lagi? murid jawab: ikan masin...
wa tny lagi, ada lain lagi tak? murid: telur masin...

wa saja cong..."ala...asyik2 cnth yang sama...semua kelas cikgu g...cnth sama ja cgu dengar...tak kreatif la kamu ni..."
wa saja bagi budak tercabar ckit...

pastu dengan penuh semangat yang mencapap, seorang murid lelaki yang comel (besar nnt mesti ensem cam ak ni...hihi) mengangkat tangan dan menjawab "saya tahu cikgu!!"
wa tny, hah...apa???

dia jawab dengan bangga...Tahi Hidung...!

wa pun...er >???*&###

tahi hidung masin ek??
mesti ada yang tengah try kn skang ni??? hahaha...

TIPS:

ingin tahu kebenaran jawapan murid wa ni??? cubalah...tapi..tunggu azan maghrib dulu...selamat mencuba...!

k...nak sahur...er??

Thursday, August 12, 2010

[...TER-makan di waktu ber-puasa...]

Salam...

elo2...

fesofol...Salam Ramadhan wahai pembca blog wa yang berjuta2...
wa tau la berjuta2...tu yang duit kt NN wa da boleh bli ais krim da...tapi bukan cornetto ek...tak mampu agi...:)

skang masih lagi berkhidmat d SK buloh kasap...

erm...semua mesti ada pengalaman masing2kan untuk ramadhan ni...
ni wa nak gak la kongsi ckit...
waktu wa darjah 6 dulu...bangun sahur tu..wa n abang wa jah yang sahur...
dipendekkan cerita, wa n abg wa gaduh...tak ingat pasal pa...kalau tak silap dia jeles wa ensem...hehe...(<jadi...wa tacing...tak nak sahur pagi tu....

esoknya...pergh...lapar plak wa...wa pun TER-fikir nak ponteng puasa haritu...
wa pun curi2 makan biskut (p/s:biskut tersebut ada gambar lembu)
wa dengan yakkeeennya makan sambil tengok tv...waktu abang wa ade skali...
krunchhh...bunyi wa mengunyah...abang wa tetiba tanya wa...bunyi pe tu???
wa pun...geleng2 jah...
dia pun cakap...hah...tak puasa...!
perasaan wa waktu tu...pergh...cuak doe...wa pun salahkan abang wa sbb cari pasal waktu sahur sampai wa tak makan...n tutup crita...abang wa pun tak gtau parents...hihi...tq abang..! ahaks...
wa tau...wa tak pro bab ponteng2 ni...pe nak wat...da secara zahir dan batinnya baik??? kan???

TIPS:

Jika ingin ponteng puasa, jangan makan makanan yang mengeluarkan bunyi seperti biskut...makanlah bubur atau kueh koci! sekian~

k...nak g ngorat makcik kat bazar...kot2 dpt diskaun...hihi...

Monday, August 9, 2010

[...sharing is caring...:)...]

Salam...
ni video waktu wa g interbiu tu...
mesti ade yg kata...ni pun nk upload...
lantak r...yg ko msuk blog wa nape???
tapi slalu masuk ag bagus...hihi....

video


video

hihi...no tips...curi2 update ni..

Wednesday, August 4, 2010

[...sesungguhnya temu duga itu stail...]

kabushhhh....kabushhh.....
cuba meniru bunyi ombak memukul pantai...nape...? tak samer ke....?

k2...tukar....
kebehhhh...kebehhh....

hah...ni amcm??? ada sama??? tak juga?? takpa2...sesungguhnya bunyi ombak itu subjektif...haha...

wa skang tgh duk sorang kat bilik ni...turn member pulak temuduga...
memang stail skang ni...da la bilik ni betul2 menghadap laut...10 langkah je sampai dah pantai tu...sarapan nasi lemak...teh panas...pergh...tiap minggu interview pun xpa kalau gni...hehe...

kalau lah ada dugong duk lompat2 lagi kat laut depan ni kan bagus...
jap2...dugong??? tak larat kot nak lompat2...obesiti katanya...

k2...dolphin la...hehe...

nanti wa kongsi pic2 yang diambil dari enset yg hidup segan mati tak mahu ni k...

TIPS:

antara barang penting yang wajib dibawa ke sesuatu tempat...gel rambut...wa lupa bawa cuak doe...tak keruan jadinya...:P

k...nak cari dugong...

Tuesday, August 3, 2010

[...pengalaman ber-temu dan di-duga...maka...Temu Duga...]

Salam...

hrp maaf, tak taulah...akhir2 ini tajuk entri agak mencapap (fokus pada perkataaan 'agak')

3 Ogos, wa baru selesai interview tadi...

sayang tak bawa kamera, macam2 aksi dan gelagat yang tak sepatutnya kot ditunjukkan oleh bakal pendidik...

mula2 nak masuk dalam PKG tu, berebut doe, nasib baik wa ada pengalaman berebut bas waktu kat UPSI dulu...hihi...

pastu banyak gak yang de masalah...tak bawa surat senat la...(sori Jue,hihi)
tak buat pengesahan la...aku pun tak faham...da tulis dah dalam surat tawaran...kenapa lupa lagi??? hah??? emo di situ...

pastu wa semak2 dokumen wa...pergh...transkrip & surat senat wa wat lawak pulak...boleh 'dorang' tu takda pengesahan...sape la tuannya tu...huhu...wa pun dengan muka ensem wa minta pengesahan ngan pegwai kat PKG, nasib baik ok...kena mandrem ngan wa..hihi...

sepanjang tunggu giliran, de plak beberapa bakal pendidik ni duduk kat lantai, tangga tepi pintu...ish3...tak lama kemudian, wa rasa-rasa macam wa duduk kat satu tempat tak sepatutnya ni...aik...wa duduk kat tangga dah...letih doe berdiri, say no to control macho...:)

alhamdulillah, soalan panel wa leh jawab...terlebih jawab kot...sampai panel pompuan tu kata..."ok2...dah"...huhu...

PIPP, NKRA, cara nak handle kelas n murid...ni lah soalan2 yang lazim...
TAPI, jangan lupa INSAK, bagi wa...INSAK ni lagi mental...tak sempat doe...nak menguap pun wa tahan...takut bazir beberapa saat...

selamat maju jaya! *tetiba*

TIPS:
tidak ingin gagal dalam temuduga??? ada caranya....jangan pergi langsung...orang takleh cakap anda gagal...selamat mencuba!

k..nak bagi makan kangaroo peliharaan...

Sunday, August 1, 2010

[...TIPS TEMUDUGA: jadi diri sendiri ke...atau kena puaskan hati orang???...]

Salam...
harap maaf atas tajuk yang mencapap...

sbnrnya xda tips pun...hehe...

k...dlm minggu depan...ramai budak2 tua yang akan melalui temuduga untuk menjadi guru...

wa ni tak lah layak nak bagi tips2...cuma ingin berkongsi dilema...(pergh...dilema woo)

wa tak tahu nak jawab soalan2 tu agar kedengaran sedap didengar (bagi jawapan yang NAK di dengar panel), percayalah...wa tau apa jawapan yang ingin didengar

atau

jadi diri sendiri (jawapan jujur dan tak hipokrit)...?

ini adalah merujuk pada mereka yang 50-50 jer nak jadi guru...
dan jangan menghukum insan2 ni, walaupn 50-50 ja nak jadi guru, tak bermaksud mereka tak ikhlas dan tak mampu menjalankan tugas dengan tip-top...

tuhan...bantu wa plis!