Thursday, July 29, 2010

[...denda buat murid darjah 1...]

Salam...
(wa akan cuba bersungguh-sungguh untuk serius dalam entri ini)

hari ni...wa bagi balik kat murid kertas ujian yang siap di tanda...dan bagi yang dapat markah 'local'...wa bagi la denda ckit...tapi tak ramai...tengokla cikgu nya saper...(mula dah...)


antara denda yang wa buat...saje ja nak bagi budak cuak ckit...wa bagi tahi lalat kat budak2 tu...(guna pen ya tuan2 dan puan2, bukan tangkap lalat n suh buang air kat muka budak tu)

then yang markah trok ckit...wa lukis misai guna warna kayu...

seingat wa...kalau zaman wa kat sekolah menengah...serius malu doe kena denda2 macam ni...ader yang sampai nangis...


mau x nanges muka jadi cam atas ni???

tapi...murid wa...ramai pula yang saja buat2 bising...lepastu minta denda...
"dendalah saya cikgu, tadi saya bising"...apekah?

minta dilukiskan misai n macam2 ag kat muka...
aduyai...
denda tu da macam satu reward plak...siap budak request...

ada yang mencapap...duk lukis sendiri...


so...antara benda yang wa masih tak dapat adalah untuk berfikir dari perspektif budak darjah 1...camne nak psiko dorang ek....ada idea???


takpa...wa akan trus blaja...(uekkk..ayat wa ka ni??? dah...kluar dari en JOe skang)

Tips:
Anda seorang yang kaki bangku??? nak tahu cara nak hilangkannya?? anda hanya perlu tidak membasuh kaki selama berbulan-bulan...maka anda bukan lagi kaki bangku...tapi kaki busuk...sekian~

k...nak g tebas rumput...

7 Comments:

F.Aminurrashidd said...

adooiii awat laa denda dak darjah 1 dengan lukis melukis, sah sah laa depa suker... cuba laa denda berdiri luar kelas, sah maluuu siot

huda said...

denda jangan bagi pergi toilet kalo nak berak. mesti best kelas bau tahi ;p

huda said...

jangan marah ye cikgu ~;P

duta_illuzm said...

pawez>klu bdiri luar kelas...5 minit maka hilang entah kemanala mereka...

huda..no hal...nice suggestion..ahaks...

nadianarzaray said...

xley ker bg peneguhan positif??
kalo diam bg star ker?? saper kumpul plg bnyk at the end bg laa hadiah..bdak2 kan suka hadiah...

duta_illuzm said...

nad>da cuber da..tpi budak dia akan diam...5 minit jah...n budak nak hadiah mahal2 da skang...huhu...bankrap den...

Nurul said...

wahh..idea best nih nk denda bdk.klo bg kt bdk2 drjh 4 ok x?hehe