Thursday, August 12, 2010

[...TER-makan di waktu ber-puasa...]

Salam...

elo2...

fesofol...Salam Ramadhan wahai pembca blog wa yang berjuta2...
wa tau la berjuta2...tu yang duit kt NN wa da boleh bli ais krim da...tapi bukan cornetto ek...tak mampu agi...:)

skang masih lagi berkhidmat d SK buloh kasap...

erm...semua mesti ada pengalaman masing2kan untuk ramadhan ni...
ni wa nak gak la kongsi ckit...
waktu wa darjah 6 dulu...bangun sahur tu..wa n abang wa jah yang sahur...
dipendekkan cerita, wa n abg wa gaduh...tak ingat pasal pa...kalau tak silap dia jeles wa ensem...hehe...(<jadi...wa tacing...tak nak sahur pagi tu....

esoknya...pergh...lapar plak wa...wa pun TER-fikir nak ponteng puasa haritu...
wa pun curi2 makan biskut (p/s:biskut tersebut ada gambar lembu)
wa dengan yakkeeennya makan sambil tengok tv...waktu abang wa ade skali...
krunchhh...bunyi wa mengunyah...abang wa tetiba tanya wa...bunyi pe tu???
wa pun...geleng2 jah...
dia pun cakap...hah...tak puasa...!
perasaan wa waktu tu...pergh...cuak doe...wa pun salahkan abang wa sbb cari pasal waktu sahur sampai wa tak makan...n tutup crita...abang wa pun tak gtau parents...hihi...tq abang..! ahaks...
wa tau...wa tak pro bab ponteng2 ni...pe nak wat...da secara zahir dan batinnya baik??? kan???

TIPS:

Jika ingin ponteng puasa, jangan makan makanan yang mengeluarkan bunyi seperti biskut...makanlah bubur atau kueh koci! sekian~

k...nak g ngorat makcik kat bazar...kot2 dpt diskaun...hihi...

6 Comments:

japierah said...

mekaseh ats tips yg sgt bgune itu..=)

cik biha said...

sengal lahh abg joe ni. gile perasan. hahah! kelaka ok. btw, harap nanti berjuta2 org follow blog sengal ni. hehe :)

duta_illuzm said...

japierah>no hal la...haha...

cik biha>sengal itu menawan...ameeen....:P

Miz CanisTaL said...

mkn bubur ngan koci ye... bgus2.. kot2 nti terponteng posa.. huahuahua...

duta_illuzm said...

miz>selamat beramal..haha...

fadh ^_^ said...

makan keuh koci sorok2 skali tercekik.
ha~ xke mampos.
ahaha~