Wednesday, January 27, 2010

[...3 Bestari...oh 3 Bestari...]

lagi citer praktikal...
hari isnin lepas, aku d arahkan masuk kelas 3 bestari...cikgu asalnya g bulan bersama syeikh muzafar...aku sungguh happy dan teruja...(ok2...baru ayat ke-2 dah bnyk menipu)

aku masuk, buat2 cool n slumber...
then start sembang2...
ada beberapa soalan yang daripada pelajar yang cukup mencabar

Soalan 1:

pelajar 1: Cikgu dulu playboy ka???
aku: cikgu dulu tak playboy...sekarang ya lah...
pelajar 1: memberi tazkirah kepadaku *tipu, dia sengih2 ja...

Soalan 2:

pelajar 2 yg muka ala2 jefrydin: cikgu...cikgu selalu karaoke ka???
aku: selalu...jom la g KL sabtu ni...
pelajar: hehehe....

*setakat ni...semua perbualan yg cuba di mulakan oleh pelajar terhenti setakat itu...adakah aku kurang daya komunikasi...xpa2...cuba lagi...

Soalan 172:

pelajar 172 yg agak samseng, songkok letak atas meja jah: cikgu minat M.U ka??
aku: (alamak...pasal bola, dah la aku ni kaki bangku...kang dia tny psl pemain2...malu aku,aku jawab) minat....
pelajar 172: sepanyol? cikgu minat main bola tak?
aku:bolehlah..erm..tak berapa minat...lagipun lutut cikgu sakit ni...(cuba hentikn perbualan bola)
pelajar 172: lutut sakit?? longgar ka cikgu?? bahaya tu...(senyum2)
aku: ya...longgar...sakit2 lagi ni...
pelajar 172: bahaya cikgu ni...hahaha....

(aku da faham budak ni,lain dah ni...nk respon mcm mn? adakah aku patut bg nasihat atau tazkirah sbgi cikgu supaya jgn fikir bukan2?? atau aku truskn perbualan agar nmpk cool...syaitan vs malaikat...)

aku: biasalah, nama pun lelaki...kamu pun sama jah kan???

adus...syaitan menang...budak2 tu gelak...yg x faham...sila jgn fhm...muahahaha...

amcm??? leh tak aku jadi cikgu yg baik n bertaqwa???

Tips:

kepada cikgu praktikal...jangan beritahu pelajar bahawa anda longgar/sakit lutut...maksudnya sungguh lain...muahahaha...

k...nak g repair lutut

10 Comments:

enuLwanie said...

oh kamu mesti sabar dgn budak2.
nnt boleh jd abah cemerlang.
eh,silap!
cikgu cemerlang.

lupa nk bgtau.
abah saya pun cikgu.
PK kat SK Banggol.

MENJEJAK DEWASA~ said...

ayo...

menakutkan budak2 skrg..

huhu~

ninim said...

jawab g ngarot2..kan dah kena blik

duta_illuzm said...

enul> sabar da ni...hehe...oh..ank cikgu...

amir>mmg menakutkn..kreatif...haha..

ninim>mmg terkena betul la..di bidas d ctu...

ain fathihah said...

tak faham. knpa plak kalau lutut longgar?

emoriz said...

orang laki je paham wahai cik ain fatihah..hahahah

duta_illuzm said...

ain>sila jgn faham! hehe...

badul>betul2...huhu..

F.Aminurrashidd said...

Johan.. johan.. kantoii.. muwahahaha~~

duta_illuzm said...

pawez...kantoi apa..?
lalala~

Anonymous said...

Mmg kantoi suda...